onze ervaringen van dubai!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu onze ervaringen van dubai!! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu

onze ervaringen van dubai!!

Door: Robin en Greetje

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 December 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

30 nov Dubai
Eenmaal aangekomen in dubai rond 02:00 uur wilden wij toch een poging doen om onze tassen te krijgen want we hadden er geen goed gevoel over. Plus greetje was in dubai en dan wil je toch wel ff een beetje leuk/vatsoenlijk erbij lopen, en dus niet met je loopschoenen sokken die je 2dagen aanmoet afritsbroek, hempi, tweety t-shirt en een blauw fleece jack. Maar het bleek al gauw heel moeilijk te zijn voor de baggage claim mannetjes, het kon namelijk wel 3 uur duren voordat ze de tassen hadden gevonden en dan moesten we de andere dag weer betalen om de tassen in te checken. Aangezien wij op ons budget wilde letten en we maar een halve dag in Dubai hadden hebben we de tassen maar daar gelaten en zijn we snel naar het hotel vertrokken. Het zou 5 minuten lopen zijn naar het hotel maar dat bleek niet zo te zijn. dus naar een half uur lopen en een beetje verdwaald te zijn toch maar een taxi genomen. Gelukking was dit geen taxi van de airport want die hebben een start tarief van 5 euro en deze taxi een start tarief van 70 eurocent. Toen braaf afgezet bij het goed hostel van Hosteling international. Snel ingecheckt en even gedoucht en snel slapen want het was onderhand alweer 5 uur sochtends. De wekken ging 3 en een half uur later alweer, ontbijt was immer maar tot 9 uur beschikbaar… nadat we dit schrale ontbijtje hadden weggewerkt zijn we vertrokken naar de metro die we op 300m gevonden hadden. Toen we buiten stapten bleek het tot onze verbazing te regenen… wtf ben je 12 uur in dubai blijkt het te regenen. Gelukkig komen we uit nederlerland en besloten we gewoon door te bikkelen om met de metro dubai te verkennen. Maar helaas was het vrijdag ochtend en was het weekend in dubai en start het obenbaarvervoer pas om 1 uur. Wij hadden maar 1 dagje want om half 8 savonds vlogen we alweer naar Lucknow(india). Toen nog een uur omgeprutst in het winkelcentrum naast de metro om vervangend vervoer te regelen. Er reden nog wel enkele bussen, hier had je dan een Silvercard (Ovkaart) voor nodig. Helaas was deze pas van af 1 uur te koop… ofwtewel demetro reedt niet, de bussen wel, alleen had je daar een kaart voor nodig die je pas vanaf 1 uur kon krijgen. En ook werdt ons verteld dat de auto verhuur bedrijven pas vanaf 1uur zouden beginnen. Dus al onze hoop van een leuk dagje dubai viel letterlijk in het water. Want het miezeren ging al snel over in waterhozen. Maar dan ook echt waterhozen, zoveel regen had dubai in de afgelopen 3-5jaar niet gezien. En uitgerekend dan zijn wij in dubai! Leuk!!:( wij hadden totaal geen zin meer in dubai en hebben toen een taxi gepakt naar het vliegveld om daar ons tijd uit te zitten. Inmiddels bleek het riool systeem van dubai al aardig wat moeite te krijgen met het afvoeren van al dit regenwater… Ook had het vliegveld last van wateroverlast, Het regende namelijk in de vertrekhal! Stukken plafond kwamen naar beneden en overal begon het te druppel en te regenen. Wat wel grappig was naruurlijk om al ramptourist hier de nodige fotos van te maken.
Nog balend van onze eerste momenten in dubai, hadden we het idee om het nog 1 keer te proberen om wat leuks van dubai te maken. Robin kwam met het idee om eens te zien hoeveel het kost om een goedkoop autotje te huren. Dit bleek nogal goedkoop. We hadden een auto op de kop weten te tikken voor 20 euro incl all risk dekken met eigenrisico van 200 euro. Dus wij om half 11 toch nog dubai in. En tegen deze tijd waren ongeveer 60% van alle wegen volgelopen met soms wel 20cm water! Wat ik (robin) weer een super ervaring vond. Ons eerste doel was om een van de palm-eilanden te bezoeken. Dit hebben we naar een uur zoeken opgegeven.. en zijn na verschillende touristen routes beland bij de burj khalifa de hoogste toren in de wereld met een hoogte van 828m. je kon hier mooi parkeren bij het bijbehorende shoppingcentrum voor nop. Wat voor ons als budgetgangers wel lekker was. Eenmaal aangekomen bij de lift naar boven bleek het dat we pas om 10 uur savonds omhoog konden. Wat nogal lastig was want dan zouden wij al op 10km hoogste zitten opweg naar india.. maarja achja wat hadden we ook anders verwacht? weer een telleurstelling. Weer richting onze super deluxe bak.. jaja we deden helemaal mee in dubai met onze snelle auto… dus niet! Maarja lekker belangrijk :p wel vergiste robin zich ff in de auto die stapte op de auto naast ons af..( die had die wel graag gehad ;) na de inmense toren richting de Burj Dubai het 5 * hotel hier hebben we een paar foto’s van gemaakt en zijn verder niet naar binnen gegaan vonden we niet zo interresant en kost weer geld :p dus door gereden naar het palm eilland met het Atlantis hotel die helemaal aan het einde van het palm eiland ligt. Stiekem hoopte dat we hier dan naar binnen konden en dan naar boven maar dit was (natuurlijk) alleen voor de gasten. Wel hadden ze een heel toeristen centrum er naast gebouw dus hebben we daar maar even een kijkje genomen, hier waren allemaal (luxe)winkeltjes en koffie tentjes en een heeeel groot auqarium  toen hadden we alles wel gezien wat we wilden en gingen we weer richten de airpoort om de auto weer in te leveren. Op de terug weg nog ff de auto weer vol gooien en ach wat was dat vervelend aangezien de bezine hier zo laag is hoefden we wel geteld € 1 te betalen en kregen hier 2.9 Liter voor.Ook konden we het niet laten om nog ff langs de MC te gaan om te lunchen. Auto weer ingeleverd en toch uiteindelijk een leuke dag gehad in Dubai. Plus wie kan der nou zeggen dat die in 25 cm water heeft gereden? (en dat ook nog in Dubai) en we hadden een mooi aandenken namelijk een mooi paraplu!

• 09 December 2012 - 11:25

Mams:

hallo ramptoeristen.

wat weer een avontuur... jammer dat niet alle foto's doorkomen.. Van de 28 bijbehorende foto's zijn er
    voor mij maar 6 zichtbaar. T zal wel met internet te maken hebben denken jullie niet.
    Misschien krijgen we ze later nog te zien..
    En dan zit hier een trotse mam achter de laptop die zo geniet van jullie reis.. ik bedoel maar... crossed je zoon met zn grote liefde dwars door dubai.

liefs mij

• 09 December 2012 - 12:57

Nelie:

Hey, leuk om weer wat van jullie te lezen! Nog wel 2 verslagen in 1x :-)
    Wat maken jullie wat mee! Geweldig!
    Het is duidelijk dat jullie er van genieten!

XO

• 09 December 2012 - 13:47

Chris:

Lieve alle2,

Lekker er voor gaan zitten om jullie 2 uitgebreide verslagen te lezen. Weer mooie ervaringen, belevenissen & ontmoetingen. Gaaf !
    Wat kijkt Greetje blij in de Mac :-) En die zwoele blik van Robin bij Victoria's Secret :-P
    Have fun & geniet samen !

Dikke kus :-X :-X

• 10 December 2012 - 16:22

Dirk En Marijke:

Ga je naar zo'n woestijnland.........regnt het!!
    Da's gewoon een heel bijzondere ervaring. Dat benzine goedkoper is dan water is toch ook heel bijzonder.

Veel plezier daar in India en laat ons gauw weer genieten van nieuwe avonturen.

Dirk en Marijke

• 10 December 2012 - 18:14

Opaoma:

inplaats van met de boot,met de auto varen in dubai lijkt ons een zeldzame
    belevenis.
    Gefeliciteerd met het terugkrijgen van de rugzakken
    Veel toegewenst met het vervolg van jullie reis
    OPAOMA hrt gr