laatste week in Jordanië - Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu laatste week in Jordanië - Amman - Reisverslag uit Amman, Jordanië van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu

laatste week in Jordanië - Amman

Door: Robin en Greetje

Blijf op de hoogte en volg Robin

09 December 2012 | Jordanië, Amman

23 -29 november Amman Jordanië
Vandaag zijn we vanuit het hotel met de taxi naar het busstation gereden, vanuit daar konden we nog net instappen in de bus naar Amman. Deze keer ging het prima met het openbaar vervoer alles reed, we konden zo instappen en het koste niks. In het busje hadden we een bankje waar wij prima op konden zitten met mijn backpack en naast ons was er nog 1 stoel vrij waar robin zijn backpack kon liggen. Eenmaal aangekomen in Amman verbaasde ik me er over dat het zelfs in zown grote stad een bende was, ook was er een kleine groepje aan het protesteren vanwege de benzine prijzen enz.
maar er waren net zo veel politie/leger mannetjes als het groepje dat aan het protesteren was. We hadden in amman al een hotelletje geboekt via het internet dus deze moesten we even zoeken, gelukkig waren er 2 studenten die een beetje engels konden en die wisten wel waar het hotelletje was, ook vertelde zij dat ze het een goed hotel vonden dus wij waren benieuwd. Na een kleine klim hadden we het gevonden, het leek erg donker en dicht maar toen we de deur opendeden zat daar iemand die ons incheckte. We kregen een kamer met 4 bedden en we hadden een gedeelde badkamer. De bedden konden we mooi aan elkaar schuiven en dat was dikke prima, de kamer was wel vies en smoezelig, ook de badkamer was goor… Dus na onze kamer en het hotel gezien te hebben zijn we maar op internet gegaan om wat anders te zoeken, want we vlogen de 29ste pas. We hadden een paar hotelletjes opgeschreven en gingen de stad in om de hotelletjes te bekijken. Omdat ze op internet veel goede dingen laten zien maar niet de slechte. Tijdens het zoeken kwamen we een duitse jordaniër tegen die aanbood om te helpen. Wij zijn met hem mee gegaan en hebben lekker van zijn informatie genoten. Hij raadde on het normas hotel aan en heeft nog wat van de prijs af weten te halen. Uiteindelijk hebben we voor 3 nachten 55 dinar betaald wat uit komt op 60 euro dus precies ons budget. Daarna nog een kopje thee gedronken met deze man en hapje gegeten en toen afscheid genomen want de darmen van robin speelden weer eens op! Hij wou savonds nog afspreken maar dit hebben we maar niet meer gedaan. Dus wij weer terug naar ons hotel wat we in eerste instantie hadden geboekt. Eenmaal aangekomen zijn we gelijk meegnomen door azuz naar het dak terras. Hier hadden alle backpackers zich verzamelt voor een bbq en waren nog even aan het napraten over hun dag. Hier hebben we kennis gemaakt met Jens(duitser) Lisa en Justin (aus) Steve (usa) wat erg gezellig was, we werden gelijk mee getrokken in hun avondprogramma. Ze gingen lekker met zn allen chillen met een drankje en snacks. Nadat we drank hadden ingeslagen zijn we opzoek gegaan naar een plekje om te chillen, we zijn uiteindelijk beland in onze kamer. Hier hebben we 3uur ofzo gezeten pratend over reizen. Steve is ons erg bij gebleven omdat hij al 172 landen had bezocht!! Ook hebben we lang geklets met het paar uit australie zo kregen we allerlij tips wat altijd welkom is, ook werden we al snel uit genodigd om bij hun 1 a 2 nachtjes te slapen. Met jens hadden we de volgende dag afgesproken om lekker rond te dwalen door amman en de hoogtepunten te bekijken. Dit hebben we gedaan. Helaas hebben we geen fotos van deze dag want de accu van de foto camera was op en de reserve ook. Na de ochtend en middag met Jens door amman te hebben gelopen wilden we graag inchecken bij het Normas hotel we waren in de buurt dus we ginngen eerst ff inchecken na dat jens het hotel gezien had en wat we er voor betaalden heet hij hier ook meteen een kamer voor volgende week gereserveerd, omdat hij nog een hele week in jordanie had maar omdat hij ook vanaf Amman vloog. We hadden een heerlijke kamer gekregen in het normas hotel en was voor zijn jordanische goed schoon. Dus hebben uiteindelijk hier tot de 29ste gezeten. Elke avond konden we ergens wat lekkers te eten halen (pizza met kip, halve kip met patat, kiprolletjes met patat) en dit dan mee nemen en heerlijk op onze kamer op eten hadden namelijk ook een zitje.
we hebben in amman een paar dagen genikst, op internet info opgezocht over dubai en india en wilde nog een dagje we naar het auto museum van de koning, daar eenmaal aangekomen bleek het die dag vanaf 3 uur dicht te zijn en wij waren daar kwart over 3… beetje balen dus, gelukkig hadden we een groot winkel centrum gezien en zijn we daar maar heen gegaan ook hadden we een taxi geregeld die dag voor naar het vliegveld. De 29ste gingen we dan eindelijk naar dubai voor 1 dag en dan verder naar india, lucknow. Eenmaal aangekomen op het vliegveld konden we daar de tassen controle heen hier had je een speciale rij voor de vrouwen en voor de mannen, want de vrouwen werden gefoulieerd achter een muurtje dus uit het zicht vn de mannen, het foulieeren stelde nietecht heel veel voor, 2 voorzichtige veegjes over je buik en heupen en dat was het. Na de tassen controlen konden we inchecken, dit verliep niet helemaal volgens plan want de meneer achter de bali keek niet naar onze papieren wat vervolgens uitliep op juiste boardingpassen maar onze tassen kregen een verkeerde bestemming namelijk lucknow(plus wij kregen geen bagtags (tasstickers)). Zonder te vragen of te kijken had deze man onze tassen direct door gelabeld naar lucknow terwijl wij nog 1 dagje in dubai hadden. Maar we konden er al niks meer tegen doen, want met de mededeling van de eindbestemming van de tassen rolden ze ook al naar achter en verdwenen ze op de grote band met alle tassen. We konden er dus niks meer aan doen en moesten maar vertrouwen dat alles goed ging en dus onze laatste dinar opmaken en in het vliegtuig naar dubai.

• 09 December 2012 - 09:19

Mams:

Goede morgen jongelui.

Wat leuk om zo weer met jullie de reis te beleven.. Wat is het een ervaring.
    En zo maken jullie de reis niet alleen, volgens mij hebben jullie heel wat volgers op afstand.
    lieverds we skype snel weer, hoop dit maal wel beeld en ook geluid.

liefs trotse mams en Goffe... XXXX

• 09 December 2012 - 09:19

Mams:

Goede morgen jongelui.

Wat leuk om zo weer met jullie de reis te beleven.. Wat is het een ervaring.
    lieverds we skype snel weer, hoop dit maal wel beeld en ook geluid.

liefs trotse mams en Goffe... XXXX

• 09 December 2012 - 11:52

Ingrid (alias Zus, Buuf):

LEUK weer iets te lezen!
    Ik hoop dat jullie tassen weer met jullie verenigd zijn.
    Gaaf ook steeds die foto's erbij.
    Ga zo door....

Groetjes van ons