12-16 dec new delhi, india - Reisverslag uit New Delhi, India van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu 12-16 dec new delhi, india - Reisverslag uit New Delhi, India van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu

12-16 dec new delhi, india

Door: robin en greetje

Blijf op de hoogte en volg Robin

23 December 2012 | India, New Delhi

12-16 dec New delhi India
In Delhi aangekomen was het rond 11 uur in de ochtend, eerst een poging gedaan om het toersiten bureau te zoeken maar die konden we niet vinden dus zijn we maar naar het metro station gelopen (onderweg moesten we alle tuk tuk chafaurs eerst ontwijken en de hele tijd no no we are going to the metro station roepen) die gelukkig aan de andere kant van de weg was. Toen we eenmaal binnen waren was het uitzoeken hoe het werkte hier, Delhi is best modern want hier gebruiken ze een soort van ov kaartjes dus die maar gekocht, voor 100 roepies had je 1 kaartje met daarop 50 rp tegoed. Nadat we een bord hadden gevonden met de plattegrond van de metro lijnen en opgezocht waar we heen moesten had robin gelukkig al snel door waar we heen moesten. Toen we richting het perron liepen probeerden we het ook nog 1x een iemand te vragen maar daar werden we niet heel erg wijd=s van dus zijn we maar gewoon onze weg gevolgd. Eenmaal in de metro bleek het spits uur te zijn en is het best lastig als toerist met je backpack op je rug de metro in te lopen. Gewoon door lopen en je er door heen wurmen was het beste. In de metro werden we natuurlijk behoorlijk aangekeken maar dat doet ons bijna niks meer. Aangekomen op karol bagh station konden we eindelijk uit de veel te drukke en volle metro  nu nog een tuktuk naar het hotel voor een goed prijsje, gelukkig was dat zo geregeld, alleen wist deze tuktuk chafaur natuurlijk weer eens niet waar het hotel was, maar naar 4 keer gevraagd te hebben en 2 keer een verkeerd straatje in gereden waren we dan eindelijk bij ons hotel/bed &breakfast tenminste dat stond er op het bordje voor het hotel een een bord met de naam van het hotel was nergens te bekennen dus dat was voor onze chafeur natuurlijk ook niet makkelijk. Binnen in het hotel zag het er precies zo uit als op de foto’s an het internet, vrij nieuw wat moderner en vreselijk kitscherig maar heerlijke bedjes!! Met heuse echte dekens.. Jeeeaah… lekker hoor!!! We hebben hier alle nachtjes geslapen tijdens ons Delhi verblijf. De rest van de dag hebben we niks meer gedaan in delhi behalve beetje internetten. We wisten niet precies wat er allemaal te doen was in delhi!
De dag hierop hebben we lekker uitgeslapen en hadden we als doel alleen om een touristenbureau te vinden om treinkaartjes te regelen en een touristen plattegrond te scoren zodat we een beter beeld hadden waar alles te vinden was. Onze tuktuk man bleek een aardige vent te zijn die vaak met touristen op pad ging. Hij bracht ons voor weinig naar het touristenbureau, eenmaal aangekomen hebben we ongeveer 30min in het touristenbureau doorgebracht, want ook de ambtenaren hier in delhi willen veel geld aan ons verdienen. Toen we klaar waren vertelde de tuktuk vent dat als we in 2 winkels even rond wouden kijken hij een benzinecoupon ontving van de winkels als dank voor het binnenlijden van touristen. In de eerste winkel hebben we 10 min rondgekeken maar alles was erg duur en zijn dus vertrokken zonder iets te kopen. In de tweede winkel hebben we wel de nodige euro’s uitgegeven, ik (robin) heb hier 2 driedelige pakken gekocht een linnen achtige en een lichtblauwe. Greetje heeft hier een lokaal setje gekocht wat de lady’s hier dragen. Uiteraard wel een beetje ingenomen. Anders was het zon flubber ding. Ik moest de volgende dag terugkomen om de ruwe versie van mn pak te testen. Verder zijn we om een uur of 5 weer vertrokken uit de kledingbazaar en ons heerlijke bedje weer ingekropen. Savonds hebben we nog mail contact gehad met een couchsurfer host hier in delhi, die ons wel even delhi wou laten zien. We zouden de volgende dag afspreken.

Zodoende hebben we 12 uur afgesproken om delhi eens te verkennen. We waren helaas een beetje vertraagd en stonden 12uur pas net in de metro. Dus hadden we telefonisch contact gezocht met Nimit, zo heette hij. We sprakken af op een station wat halverwege lag tussen ons. Hier pikte hij ons op in zn witte hyundai. Na het voorstel rondje vroeg nimit zich af wat we allemaal wouden zien. Uiteindelijk zijn we maar gaan rijden en richting de tombe van een oud koning van heel india geweest, dit was niet zo spectaculair als de taj mahal maar zeker geen klein graf! Wat wel grappig was, is dat een gebouwtje ernaast gebouwd was voor de koning zijn kapper/barber! Dat gebouwis te vergelijken met bijvoorbeeld ons huis thuis in nederland. Toen we hieruitkwamen zijn we richting qutab minar vertrokken.
Hier was een archeologisch park naastgelegen, wat de moeite waard scheen te zijn. Dit leek af en toe meer op een bos/jungel ook hier was het op sommige plaatsen weer een zootje en liepen er allemaal varkens/zwijnen rond, nimit zij dat er eerder ook allemaal aapjes waren maar omdat ze op een gegeven moment allemaal dingen gingen kappen om paadjes te maken voor de lokale en toeristen zijn alle aapjes weg gegaan. Wat natuurlijk wel heel erg zonde is. In het bos waren nog allemaal oude moskeen en oude badhuizen. Toen we uit het park liepen weer richting de auto hebben we voor het eerst een politie een boete zien schrijven dit ook nog voor een tuktuk chafeur, we hebben snel nog even wat drinken gekocht (nimit was erg kieskeurig met het water uit kiezen volgens hem waren er een paar merken goed en zo ie zo geen gevulde water flessen dus hebben die info maar onthouden en gevolgd) nadat we wat gekocht hadden gingen we weer in de auto richten een ander stadje met ook een park hier in stond een oud paleis en zagen we veel lokale lui die lekker in het park zaten te chillen. Verder was het niet zo heel speciaal, en we hadden honger omdat we nog niet heel veel gegeten hadden die dag. Wat wel weer heel erg positief was aan het dorpje waren alle restaurantjes met een rooftop en dus uitzicht over het meer en het park. Het was wel ietsje duurder dan waar we normaal voor aten maar niet schrikbarend veel en we hebben er heerlijk gegeten!
Na het eten zijn we even langs het hotel gegaan om wat warmere kleding te halen omdat het hier in de avond nogal afkoeld en dus best frisjes is. Toen we heerlijke warmekleertjes aan hadden stelde nimit voor om de auto ergens te parkeren en dan met een tuktuk naar een winkelcentrum te gaan waar een bios, bowlinghal, restaurantjes en een paar (karaoke) clubjes/kroegjes waren. En het was vrijdagavond dus vast erg gezellig. Met de tuktuk was het nog best een stuk maar omdat nimit mee was konden we voor een mooi prijsje heen en weer. In het winkelcentrum hebben we besloten om een spelletje bowlen te spelen. Voor 1 spel moest je 250 rp per persoon betalen dus voor mij en robin was dat rond de 5 euro. Het was een heel nieuw ding dat bowling centrum en ze draaiden de hele avond old school music, erg leuk! Na 1 rondje en een drankje hadden we het wel weer voor gezien en besloten we weer met de tuktuk richting het hotel te gaan om heerlijk onder de wol te kruipen.
De dag erna wilden we nog een bezoekje brengen een de Gandi tuin, dus weer in de metro die kant uit, toen we eenmaal uitgestapt waren bij het volgens ons juiste halte bleek niemand de Gandi tuin te kennen iedereen die we vroegen wist het niet of snapte er niks van. Na 1 uur lopen hadden we bijna de hoop opgegeven maar vonden we toch nog de tuin. Hier hadden alle bomen een eigen naam?! :P en wilden er natuurlijk weer studenten met ons op de foto, nou vooruit 1tje dan. Toen we dan ook eindelijk de gedenk plaats van Gandi hadden gevonden was het gelukkig niet allemaal voor niets geweest. Dus even de schoenen uit (waardoor we bijna ruzie kregen met de schoenzitter van het park. Je had namelijk 2 kasten eenje met en eentje zonder schoenzitter aangezien wij maar 1 paar schoenen hebben willen wij best een paar roepie betalen zodat wij zeker weten dat wij onze schoentjes weer terug krijgen. Maar als je dan vraagt hoeveel het is om je schoentjes te dumpen bij deze meneer krijg je zown flau indi’s antwoord als: as you like… nou dat is niet helemaal het antwoord op onze vraag maar omdat die dat maar bleef herhalen hebben wij onze schoenen gedumpt en bij terug komst hebben we hem dan ook maar echt een paar mizerige rooepies gegeven want wij mochten het blijkbaar toch zelf weten hoeveel… ) eenmaal naast de gedenk plaats hebben we hier een paar foto’s genomen en weer foetsi. Toen maar besloten om een tuktuk te nemen naar het metro station en weer opweg naar het hotel. Toen we bij het hotel kwamen waren dan ook eindelijk robin zijn mooie pakjes klaar en moesten die even gepassen worden en geshowd aan Greetje  we hadden geregeld dat we de kamer konden houden tot dat we weg moesten omdat we de 04.30 uur trein hadden en rond 02.00 uur zou de taxi ons ophalen want we moesten naar het oude station van delhi en dat was rond de 20 min rijden. En een beetje speling hier in india is wel fijn want je weet nooit hoe het loopt hiero. Maar we waren mooi optijd bij het station, gelukkig was er een restaurantje open en zijn we daar lekker gaan zitten en hebben allebij een kopje thee gedronken.
Toen ging de tijd ook wel snel en konden we zo naar de trein, we hadden weer 3a clas en dus een heerlijk bedje allebij. Zo konden we heerlijk slapen.