onze ervaringen met petra! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu onze ervaringen met petra! - Reisverslag uit Petra, Jordanië van Robin Tolsma - WaarBenJij.nu

onze ervaringen met petra!

Door: robin en greetje

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 November 2012 | Jordanië, Petra

16 nov Jordanie Petra
Vandaag wilden wij een hotelletje iets dichterbij de poort van petra, dit lukte ons voor 25 JD.
wat voor zijn ligging en kwaliteit prima was! Toen we eenmaal bij de poort aankwamen schrokken we wel een beetje de entree was namelijk 50 JD per persoon wat omgerekend €55 is. Maarja we konden moeilijk petra overslaan en betaalden dus 2 kaartjes. Toen we eenmaal binnen waren en net 100 m gelopen hadden kwamen we onze vrienden Arwin en Rina tegen, hebben nog heel even geklets. En zijn verder gegaan, toen we eenmaal bij Petra (wat echt wel focking mooi, groot en bijzonder is) waren en de plattegrond er eens bij pakte om te zien waar we allemaal nog heen konden gaan, kwamen we er pas achter hoe groot het is. Wij gingen eerst zonder de plattegrong verder om te kijken wat er nog meer te zien was. Tussen door heb je 50 kraampjes met allemaal dezelfde spulletjes/soeveniers, zo wordt je dus ook 100 keer aangesproken door de mensen die daar zitten
(want de heen en de terug weg wordt je aangesproken) zo hoorden wij de hele dag. Look in my shop, 1 dinar. Voordat je de dode stad petra ik komt moet je eerst een 500 meter lange kloof door die uitloopt op de tombe/temple van een koning. Wat echt geweldig groot en colossaal is. 43m hoog en 30m breed. Daarna loopt de kloof uit in een gigantisch dal met in de rotsen eromheen allerlij gebouwen/ temples/ tombes/paleisen en kloosters. In de fotos bij dit verslag hebben we ook fotos van greetje en mij waarin je een beetje perspectief krijgt omdat wij zelf in de fotos staan! In deze stad heb je helemaal aan de andere kant dan nog het klooster van petra! Het addertje onder het gras(zand) was wel dat je 800 treden moest klimmen voordat je er was! Hier deden wij ongeveer 1uur over dus een flinke klim eenmaal boven werd je overvallen door het klooste wat net om de hoek ligt van waar we boven kwamen. Na een paar minuten het klooster hebben bewonderd zijn we op mijn aandringen(robin) nog hoger gegaan, naar het zogenaamde “end of the world” vanuit hier kon je op een rots top kilometers ver zien denk hierbij aan 200km zo tussen de bergtoppen door. Ik ben blij dat ik greetje mee heb gesleurt naar de top! Het uitzicht was echt adembenemend! En een must-see in Petra!! Tja en toen moesten we weer helemaal terug…. Toen we weldaan en uitgeput beneden kwamen zijn we nog even snel een supermarktje ingedoken om wat drinken en een chipie te halen. Toen heeel snel naar de kamer voor een lange en uitgebreide douche. Wij blij dat we in een iets mooiere en hygienisch hotel zaten. Nog wat gegeten en toen heerlijk geslapen.

• 19 November 2012 - 12:46

Brendan:

Klinkt allemaal fucking vet!!! Heb zin in januari!

• 19 November 2012 - 13:27

Brigitta:

Jullie hebben nu al heeeeeele mooie gezien. Nu maar lekker uitrusten voor dat jullie verder gaan :) xx

• 19 November 2012 - 19:06

Nelie:

Wauw! Wat mooi en bijzonder!
    Lekker genieten :-)

• 20 November 2012 - 10:38

Marijke Slot:

Zo wat mooi!! en dat nog maar aan t begin van jullie reis.
    Lekker genieten verder

• 20 November 2012 - 12:52

Opa/oma T:

jullie bijzondre eerste reisverslag met bewndering gelezen.plezierige reis verder.hgr opa/oma t

• 20 November 2012 - 20:35

Margreet:

Wat mooi allemaal! En dat na nog maar een kleine week.
    Zal alvast een aantal dagen vrijmaken voor als jullie terugkomen, om alle foto's te zien;)
    Vind het helemaal geweldig wat jullie allemaal meemaken en ga het allemaal volgen.
    Geniet ervan! xxx Meet

• 20 November 2012 - 21:11

Brigitte:

Ik snap echt niet hoe ik een reactie kan plaatsen. Ik typ iets maar zie het niet meer terug. Als ik nu iedere keer een reactie schrijf maar jullie zien die niet heeft dat weinig nut natuurlijk ;-(
    Maar wat ik dit keer wilde zeggen: aan lichaamsbeweging hebben jullie zo te horen geen gebrek ;-)

• 20 November 2012 - 21:12

Brigitte:

Ah, nu zie ik mijn reactie wel! Nou ja, bij het 1e verslag is dat dan kennelijk mis gegaan!

• 20 November 2012 - 23:00

Mama:

Lieve schatten,
    wat een prachtig stukje hebben jullie weer geschreven. en wat genieten jullie fijn.
    Hoop dat jullie gister lekker gesnorkeld hebben en dat jullie deze dagen even lekker kunnen relaxen bij de zee. Xag op internet dat er bij Aquaba ook nog tentenkamp/hotels waren... mss nog een idee om als echte nomade in de woestijn te slapen??? waarschijnlijk dan zonder die heerlijke douche.. hihi
    dikke zoenen en geniet lekker verder. Coby

• 20 November 2012 - 23:00

Mama:

Lieve schatten,
    dikke zoenen en geniet lekker verder. Coby

• 21 November 2012 - 19:21

Robin Tolsma:

coby!!! we hebben er wel overnagedacht om in de woestijn te slapen, maar na wat research bleek het minderspectaculair te zijn als wordt aangeprezen. en je betaald rustig 20 dinar heen en daarna weer terug plus een overnachting a 10 dinar pp is al gauw veel geld;) en we hebben nu ook de sterren bekeken;) en petra bezocht wat het zelfde is maar dan met veel meer zand!!

xx robin en greetje